Trendy v logistice – Revoluce v procesech spedičních firem

trendy v logistice
Publikováno: 10. 9. 2021
Více než kdy dříve jsme nyní zvyklí většinu věcí vyřizovat online, např. nákupy. Aby však dokázaly přepravní společnosti nárůst objemu poskytovaných služeb vykrýt bez ztrát na kvalitě, byla potřeba se nové situaci přizpůsobit a provést změny v interních procesech.

Trendy v logistice – Vedle covidu (a právě díky němu) vládla minulému roku také digitalizace a přesun do online prostředí. Více než kdy dříve jsme nyní zvyklí většinu věcí vyřizovat online, a to ať už se jedná o práci nebo nákupy. Aby však dokázaly přepravní společnosti nárůst objemu poskytovaných služeb vykrýt bez ztrát na kvalitě a spolehlivosti, byla potřeba se nové situaci přizpůsobit a provést v interních procesech mnoho změn. O jaké změny se jedná a jaké budou další trendy v logistice? Čtěte dál a dozvíte se.


V loňském roce se celý svět ocitl v situaci, kterou nikdo nečekal. Konzumní společnost zvyklá na každodenní nakupování najednou do obchodů nesměla a jedinou možností, jak mnohé zboží nakoupit, bylo objednat si ho na internetu. 

Přepravní společnosti tak měly jen velmi krátký čas na to se v nové situaci zorientovat a přizpůsobit se jí. S rychlým nárůstem objemu poskytovaných služeb a s tím spojeného obratu však rostly také náklady. A mnohdy až nepřímou úměrou. 

„I přes velmi dobré řízení businessu se reporting finančních výsledků nedostává finančnímu oddělení dostatečně včas, a tak přicházejí změnová rozhodnutí pozdě.“

V mnoha přepravních společnostech vyšlo najevo, že i přes velmi dobré řízení businessu se reporting finančních výsledků nedostává finančnímu oddělení dostatečně včas, a tím pádem přicházejí změnová rozhodnutí v procesním postupu a cenovém nastavení pozdě. Ukázalo se, že reporting v týdenních či měsíčních intervalech už zkrátka není dostačující.  

Bez predikce nákladů a výnosů, která vychází z podrobných analýz jejich vývoje v rámci hodin a dnů, a bez sledování finančních toků online a prakticky v reálném čase, je uřízení nákladů podle jejich představ takřka nemožné.  

Nezbytné je také zamyšlení nad interními procesy. Například sledování pohledávek v reálném čase může být pro finanční oddělení kvůli hotovostním transakcím ve výdejnách nebo nedostatečné rychlosti převodů přes terminály mnohdy velmi složitou úlohou. I v dnešní bezhotovostní době je pro spediční společnosti stále nutností zákazníkům nabídnout možnost platby hotovostí. Jedná se však o možnost, která s sebou přináší více komplikací než výhod. 

„Zapojení umělé inteligence je výzvou, kterou v souvislosti s úsporou kapacity místa a času přijímá většina spedičních firem a logistických center.“

V souvislosti s rostoucím počtem zaměstnanců budou společnosti nuceny předávku automatizovat, v budoucnu pak s velkou pravděpodobností dojde i na přepravu. Nejen boxy, ale ani sklady s automatizovanou obsluhou už nejsou jen hudbou budoucnosti. Zapojení umělé inteligence v oblasti přepravy čehokoli je výzvou, kterou zejména v souvislosti s úsporou kapacity místa a času přijímá většina spedičních firem a logistických center. 

Na opačném konci náročného procesu pak stojí zákazník a kurýr nebo místo výdeje. Bez výhodných smluvních podmínek pro spolupracovníky a neustálé vyhodnocování spokojenosti zákazníka se spediční společnosti neobejdou.  

Zákazník se chce podle něčeho orientovat a rozhodovat. Významnou roli už nehraje pouze cena, ale také kvalita a dostupnost poskytovaných služeb, a pro přepravní společnosti je velkou měrou určující dobrá zkušenost zákazníka.  V rámci konkurenčního boje společnosti proto kladou důraz na vztahy se zákazníky, férové jednání, jednoduchost objednacího procesu a dostupnost cen.  

Se vším výše uvedeným se logicky nutně pojí vyzrálost IT zázemí přepravních společností a logistických center a dostatečná zkušenost jejich IT partnerů, kteří dokáží problematiku procesů a úspěšného businessu vidět v souvislostech. Ty společnosti, které se v náročném období koronavirové krize dokázaly ponořit do procesu digitalizace, mají náskok. 

Společnost Blue Dynamic je certifikovaným Silver partnerem společnosti Microsoft. Poskytuje Enterprise řešení ERP a CRM Microsoft Dynamics 365, i vlastní řešení umělé inteligence eMotion Counter a pomáhá podnikům s rozvojem a digitalizací. 

Potřebujete vědět více? Kontaktujte nás!

Štěpáín Kněžek Blue Dynamic

Štěpán Kněžek

Sales Manager
stepan.knezek@bluedynamic.cz
+420 607 032 908

LinkedIn

eGor KoValev

Account Manager
egor.kovalev@bluedynamic.cz
+420 720 953 784

LinkedIn
2022_sales_CZ (#8)
magnifiercrosschevron-upchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram