Machine Learning system pomůže rozeznat náladu zákazníků i odhalit zloděje.
Machine Learning system dokáže monitorovat zákazníky v obchodech
– Systém dokáže zjistit pohlaví, přibližný věk i emoce zákazníků
– Systém poskytne data pro optimalizaci
Česká společnost Blue Dynamic představila svůj produkt eMotion, který bude v provozech počítat návštěvníky a rozpoznávat jejich věk, pohlaví a náladu. Jedná se o řešení postavené na cloudových službách a strojovém učení od Microsoftu. Systém tak bude neustále korigovat a zlepšovat své výstupy, aby co nejlépe predikoval chování a složení zákazníků.
Machine Learning system poskytne detailní marketingová data o struktuře návštěvníků a vyhodnotí návštěvníkovy emoce
Ať už se bude jednat o nákupní centrum a jeho obchody, banku, hotel, veletrh nebo třeba stadion, provozovatel bude mít k dispozici detailní marketingová data o struktuře návštěvníků. Umělá inteligence vyhodnotí emoce, které v daný čas a na daném místě vyvolaly u zákazníků poskytované služby.
Doporučí i vhodnou velikost oblečení, které se vám líbilo, stejně jako vyhodnotí, jestli jste byli spokojeni při placení na pokladně. Prodejce pak bude mít možnost korigovat jednání svých prodavačů či obchodních procesů právě v reakci na typické emoce klientů.
Obchodníci zároveň získají přehled o charakteristickém pohybu zákazníků po prodejně a dozví se o reálně nejexponovanějších místech. Pro vyhodnocení změn pak získají heatmapy odpovídající různým obdobím či průběžně prováděným změnám.
Data mohou sloužit i k detailnímu sledování konverze, tedy určení, jak počty lidí a doba strávená u určitého zboží odpovídá jeho reálným prodejům. A samozřejmě je zde možnost hodnotit i prezentaci daného produktu podle emocí, které v lidech vzbudila. Bude tak možné mít stálý přehled o aktuálních požadavcích klientů.
Machine Learning system ale umožní snáze rozeznat i podezřelé či nestandardní chování, a tedy například vytipovat případného zloděje. Centrům pak ulehčí sledování nežádoucích, anebo naopak VIP osob. Bude průběžně aktualizovat jejich přehledy a sdílet mezi prodejnami, stejně jako upozorní, že jsou tito exponovaní lidé v budově.
Systém dokáže vytypovat podezřelé či nestandardní chování, čím může zabránit v krádeži
Nabízí se i propojení s IoT, v základní podobě například možností zobrazovat customizovanou reklamu podle pozorovatele. A což teprve když systém vyhodnotí, že někdo velmi podobný, dost možná stejný člověk se už na dané zboží před časem díval – to teprve bude pro prodejce hozená rukavice.