Digitalizace firmy — 7 tipů, jak na to

digitalizace firmy
Publikováno: 20. 5. 2024
Moderní technologie už dnes nebaví jen geeky. Jsou cestou k co nejvyšší efektivitě i v byznyse. Digitalizace firmy, tedy integrace moderních technologií do každodenního chodu organizace, se stala klíčovým prvkem moderního podnikání, ať už jste malá firma, nebo velká korporace.

Moderní technologie už dnes nebaví jen geeky. Jsou cestou k co nejvyšší efektivitě i v byznyse. Digitalizace firmy, tedy integrace moderních technologií do každodenního chodu organizace, se stala klíčovým prvkem moderního podnikání, ať už jste malá firma, nebo velká korporace.

Přechod k digitálnímu prostředí je komplexní a náročný proces. Měla by se ho zúčastnit celá firma. Pokud se rozhodnete digitalizovat jen určité oblasti, zdaleka nedosáhnete takových výsledků a naplnění potenciálu digitalizace firmy. I když je transformace velký krok, vždy se vyplatí. V Blue Dynamic jsme shrnuli 7 klíčových tipů, jak efektivně digitalizovat vaši firmu.

1. Stanovte si jasné cíle a strategii digitalizace firmy

Před tím, než se vůbec vrhnete do digitalizace firmy, definujte cíle a vymezte strategii. Pracujte na povědomí ve firmě. Projektu by měli věřit všichni, nejen manažer, který „si to celé vymyslel“. Za jedno musí být celé vedení a o výhodách musí být přesvědčeni i řadoví zaměstnanci. Zaměřte se zejména na odstranění některých zažitých mýtů typu „Umělá inteligence nám vezme práci“. Vysvětlete svým lidem, že AI jim nemá práci sebrat, ale usnadnit a zpříjemnit – třeba tak, že se nebudou muset věnovat nudné rutině.

Zvažte, jakou přidanou hodnotu přinese digitální transformace vašim procesům, produktům nebo službám. Proveďte audit vašich stávajících systémů a stanovte jednak procesy, které mají vysokou prioritu, a jednak ty, u nichž bude digitální transformace nejsnazší a nejrychlejší. Tam začněte.

2. Investujte do správných technologií

Výběr správných technologií je zásadní pro úspěch digitální transformace. Zvažte možnosti, jako jsou cloudové služby, umělá inteligence, automatizace procesů nebo internet věcí (IoT), které mohou efektivně optimalizovat vaše operace a zlepšit výkonnost firmy.

Dbejte na to, aby vybrané řešení umožňovalo růst. Tam, kde jste nyní, pravděpodobně nebudete vždy. Možná budete raketově růst, nebo naopak budete chtít zvolnit a své podnikání „osekat“. Vybraná IT řešení by měla být škálovatelná a měla by se vám přizpůsobit za každé situace.

3. Zlepšete datovou správu a analýzu

Data jsou váš svatý grál – máme pravdu, že? Zajistěte, aby vaše firma měla efektivní systémy pro sběr, ukládání a analýzu dat. Využití pokročilých analytických nástrojů vám pomůže lépe porozumět vašim zákazníkům, trhu a konkurenci, což může vést k lepším rozhodnutím a strategiím. Komplexní ERP systém, jako je například Microsoft Dynamics 365 Business Central, pomůže držet všechna data pod jednou střechou a dokonale je provázat. Ve výsledku tak všichni pracují s „jednou pravdou“.

Máme pro vás tip. Využijte plánovanou digitální transformaci pro „generální úklid“ a utřiďte si data stejně, jako se na jaře dělá pořádek v šatníku. Ne všechno si potřebujete nést do nové etapy svého podnikání.

4. Zvyšte kybernetickou bezpečnost

S rostoucím využíváním digitálních technologií je bezpečnost dat a informací stále důležitější. Investujte do moderních bezpečnostních řešení, jako jsou firewally, šifrování dat, zabezpečené připojení a pravidelné školení zaměstnanců o kybernetických hrozbách. V rámci digitální transformace jsou nezbytnou složkou systému kybernetického zabezpečení i cloudová řešení – nemusíte se u nich starat o zálohování a pravidelné aktualizace. Ty zajišťuje poskytovatel.

5. Zapojte zaměstnance a poskytněte školení

Jak už bylo řečeno, digitální transformace není projektem jednoho člověka, ale celé firmy. Vyžaduje účast a podporu všech zaměstnanců. Zajistěte, aby byli zaměstnanci informováni o změnách a nových technologiích, a poskytněte jim odpovídající školení a podporu – kromě toho, že je zahrnete do samotného procesu, je přizvěte i k vyhodnocení výsledků, ideálně pravidelně, ne až v cíli.

6. Sledujte a hodnoťte výsledky

A tím se dostáváme i k hodnocení toho, jak se digitální transformace povedla. Průběžné sledování a hodnocení výsledků digitalizace firmy jsou klíčové pro úspěch. Stanovte si měřitelné ukazatele výkonnosti (KPIs), abyste mohli monitorovat pokrok a identifikovat oblasti, které vyžadují další úpravy nebo optimalizaci. Zastáváme názor, že vše se dá vyjádřit v číslech, a pro posouzení úspěšnosti je to nesmírně důležité. Buďte ale v odhadech realističtí.

7. Buďte otevřeni inovacím a změnám

Digitalizace je přechod „analogové“ firmy do digitálního prostředí. Je to obrovský skok, který zasáhne celou organizaci. Je proto nutné zcela změnit mindset a opustit zaběhlé postupy. Buďte otevřeni inovacím a změnám a pružně reagujte na nové technologie a trendy v oboru. Samotným završením digitalizace firmy totiž nic nekončí. Neusínejte na vavřínech.

Digitalizace firmy není jednorázová akce, nespočívá pouze v implementaci nových technologií. Jedná se o změnu celého byznysu, která nebývá v žádném případě jednoduchá. Proto potřebujete spolehlivého partnera, který vás celým procesem provede. V Blue Dynamic se této úlohy rádi ujmeme. Kontaktujte naše specialisty a proberte vaši situaci vzhledem k tématu digitalizace firmy přímo v kontextu vašeho podnikání.

Potřebujete vědět více? Kontaktujte nás!

Štěpán Kněžek

Sales Manager
stepan.knezek@bluedynamic.cz
+420 607 032 908

LinkedIn

eGor KoValev

Account Manager
egor.kovalev@bluedynamic.cz
+420 720 953 784

LinkedIn
2022_sales_CZ (#8)
magnifiercrosschevron-upchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram